torsdag 11. juni 2009

Sommerferieplaner

Onkel Reisende Mac skal ut på tur igjen. Om det hersker det ingen tvil. Det tok likevel litt tid før jeg klarte å bestemme meg for hva jeg skulle gjøre. Allerede i mars var jeg i Trondheim og fikk påfyll av vaksiner for å være i stand til å reise til Afrika. Hadde planer om å dra til Malawi og Uganda, men forsto relativt tidlig at det kommer til å bli ett år til før jeg klarer å komme meg til dette fantastiske kontinentet Afrika. Mange forutsette og uforutsette utgifter bidro til at det på ingen måte kunne gå, så bestilling av visum ble utsatt.

Sånn ca. for en måned siden, da vi var i Irland på skoletur, bestemte jeg meg for at det skulle bli Japan til sommeren. Det varte i et par uker.

Så, omsider bestemte Robert og jeg at vi skulle reise sammen på interrail i Øst-Europa. Det er på ingen måte noen dårlig erstatning av de tidligere planene. Regner med at det blir en innholdsrik tur med masse bra opplevelser.

Jeg tenkte jeg kunne dele den foreløpige reiseplanen her sånn at de som måtte komme over bloggen kan se hvor jeg skal være i sommer.

Foreløpig interrailrute: Trondheim-Berlin-Cottbus (før vi begynner på interrailen)- Wien-Sighisoara-Brasov-Chisinau (med buss fra Iasi)-Odessa (buss)-Bucuresti-Istanbul-Sofia-Skopje-Mostar (via Beograd og Sarajevo)-Budapest (Robert flyr hjem)-Genova-Hamburg-Trondheim.

Denne planen blir helt sikkert forandret litt. Kommer tilbake med reisebrev når jeg kan.

Etter interrailen er resten av sommeren ganske åpen. Blir sikkert i Trondheim noen dager, men har også lyst til noen dager med telttur på Vestlandet. Fortrinnvis Sunnmøre og Sogn og Fjordane. Vi får se. Skal selvsagt hjem til Svolvær noen dager i august.

Rart å tenke på at jeg fortsatt har fri i to måneder. Hehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar